Fiecare joc din cazinou este unul de probabilități. Deși unele mize făcute și acțiuni desfășurate sunt sub controlul dumneavoastră, rezultatul este mereu dictat într-o oarecare măsură de noroc. Dacă veţi câștiga sau pierde pe termen lung depinde de modul în care cântăriţi aceste șanse prin calcularea probabilităților și mizarea în consecință.

Probabilitatea este, pur și simplu, posibilitatea de producere a unui eveniment. Dacă daţi cu banul, probabilitatea de a ieși cap este de 50%. Şansa de a trage asul de pică din prima, dintr-un pachet de cărți are o probabilitate de 1,9%. Atunci când vă implicaţi într-un subiect complex precum obținerea unor mâini la jocul de poker, aceste numere pot fi foarte mari și extrem de complexe.

Cele 52 de cărți dintr-un pachet nu par a fi prea multe, dar există un vast număr de moduri în care pot fi aranjate. Mai concret, un pachet de cărți poate fi aranjat în 52! de moduri sau 52 x 51 x 40 x 39 … până la 3 x 2 x 1. Astfel se obține un număr mai bine reprezentat în modul de notare științific: peste 8 x 1067 sau un 8 urmat de 67 de zerouri. Așa cum se explică în prezentarea video, există așa de multe posibilități încât de fiecare dată când se amestecă un pachet de cărți, este aproape sigur că o anumită dispunere a cărților nu a existat vreodată în istoria universului.


Calcularea cotelor nu este mereu ușoară, așa că am făcut ceva din efort în locul dumneavoastră, analizând patru mari jocuri de cazinou și unele dintre cele mai frecvente întrebări despre probabilitate pentru fiecare. Data viitoare când veţi sta la o masă gândiţi-vă la probabilitatea din spatele jocului pe care-l jucaţi. Aţi putea fi surprins de viteza cu care vă face să deveniţi un jucător mai bun.

Blackjack – oare următoarea carte vă va face să pierdeţi?

2-BlackJack

Majoritatea mâinilor de Blackjack implică un anumit grad de risc. Hit la 12 implică un risc redus. Hit la 16 un risc mare. Cei mai mulți jucători înțeleg implicit că acest risc sporește pe măsură ce valoarea totală a mâinii crește… dar care sunt cotele de pierdere la cartea următoare, la fiecare dintre mâinile “periculoase”, 12 până la 16?

Iată o privire asupra cotelor. (Aceste cote se bazează pe un pantof (suport de cărţi) cu pachete multiple).

MÂNA TA COTE DE PIERDERE
12 31%
13 38%
14 46%
15 54%
16 62%

Cotele se înrăutățesc din acest punct, ajungând până la o uimitoare rată de pierdere de 92% dacă aveţi hit pe 20. (Ceea ce știm că nu aţi face niciodată!)

Reţineţi: Strategia de Blackjack inteligentă ia în calcul ce arată dealerul. De exemplu, deși cotele de pierdere la hit pe 12 sunt relativ reduse, dacă dealerul arată un 6, cotele ajung pronunțat în favoarea dumneavoastră dacă staţi cu 12, deoarece este mult mai probabil ca dealerul să piardă atunci când ia o carte. Dacă sunteţi jucător nou, o “rețetă de trișat” standard la Blackjack vă va ajuta să știţi când să daţi hit și când să așteptați.

Ruleta - de câte ori puteți dubla?

Ruleta - dublarea

Din punct de vedere probabilistic, Ruleta este comparativ ușor de înțeles. Fiecare rotire a roții este independentă, așa că (spre deosebire de zaruri) șansele dumneavoastră de câștig nu se modifică pe baza rezultatelor din rotirea precedentă.

Din punct de vedere strict matematic, acest grad de întâmplare face ca Ruleta să fie ușor de jucat și foarte distractivă. Unele dintre cele mai populare mize sunt cele pe bani pari, dintre care pe masă se află câteva. Acestea includ par/impar, 1-18/19-36 și foarte popularul roșu/negru. Dacă mizaţi pe oricare parte a acestora și dacă bila ajunge pe selecția făcută vă dublaţi banii.

Șmecheria la Ruletă este că probabilitatea reală de a câștiga oricare dintre aceste mize este puțin sub 50%. Asta din cauza adăugării 0 verde și de obicei a unui alt punct 00 pe roată. 0 și 00 nu se pun nici ca par nici ca impar, nici roșu, nici negru, nici mare nici mic. Pentru toate mizele pe bani pari, dacă bila ajunge pe 0 sau 00, pierdeţi.

Așa că să ne uităm la ipotetica roată cu doar un 0. Pui 100 $ pe una dintre selecțiile pe bani pari precizate mai sus (cotele sunt aceleași pentru toate cele șase opțiuni) și-i daţi drumul. Cât timp vă puteţi lăsa jetoanele pe masă? Iată cotele de câştig la diferite puncte din joc.

ROATĂ CU UN SINGUR 0

CÂȘTIGURI CONSECUTIVE PENTRU A CÂŞTIGA COTE DE REUȘITĂ
1 200 $ 48.6%
2 400 $ 23.7%
3 800 $ 11.5%
4 1.600 $ 5.6%
5 3.200 $ 2.7%


După cum puteți vedea, cotele de a câștiga cinci mize pe bani pari, la rând, ajung la valoarea astronomică de 2,7% -- dar asta este o reușită frumușică la o miză de 100 $.

Cum schimbă lucrurile adăugarea acelui punct 00? Aţi putea fi surprins.

ROATA CU 0/00

CÂȘTIGURI CONSECUTIVE PENTRU A CÂŞTIGA COTE DE REUȘITĂ
1 200 $ 47.4%
2 400 $ 22.4%
3 800 $ 10.6%
4 1.600 $ 5.0%
5 3.200 $ 2.4%


Acel punct suplimentar scade cotele de a câștiga de cinci ori la rând la numai 2,4%.

Reţineţi: Aceste cote sunt precise numai îninte de prima rotire. Dacă aţi câștigat deja patru mize, trecutul nu va influența ce urmează să se întâmple: Cotele de a câștiga următoarea miză pe o roaă cu 00 revin la 47,4%.

Zaruri - obțineţi punctul sau pierdeţi tot?

Cotele de câștig la zaruri

La zaruri, jocul presupune aruncarea unei perechi de zaruri, adăugarea valorilor indicate de ele pentru a stabili numărul denumit punct. Punctul poate fi 4, 5, 6, 8, 9 sau 10. Mai simplu spus, cel ce aruncă zarurile o face până când apar aceste numere. Apoi începe adevărata distracție: Trebuie aruncate zarurile în continuare până când punctul apare a doua oară. Dacă pe zar iese 7, miza inițială este pierdută.

Așadar, care sunt cotele de a-ți face punctul (aruncarea unui număr de puncte a doua oară înainte de a apărea 7)? Cotele depind de ceea ce este punctul, deoarece anumite numere apar mai puțin frecvent decât altele la aruncarea zarurilor. De exemplu, există cinci moduri diferite în care poate ieși un 6 cu doă zaruri (5:1, 4:2, 3:3, 2:4, 1:5), dar numai 3 moduri în care poate ieși un 4 (3:1, 2:2, 1:3).

Să aruncăm o privire asupra modului în care se schimbă cotele de obținere a punctului în funcție de număr:

PUNCT COTE DE ATINGERE A PUNCTULUI
4 33%
5 40%
6 45%
8 45%
9 40%
10 33%


Deoarece 7 este cea mai frecventă cifră la aruncarea a două zaruri, casa are un avantaj variabil de fiecare dată când încercaţi să obțineţi un punct. Însă, cu cât punctul este mai aproape de 7, cu atât mai probabil este să câștigaţi. Pentru mai multe detalii, profesionistul nostru în cazinouri, Frank Scoblete, devăluie cele 5 secrete ale zarurilor.

Poker – o să aveţi chintă, culoare sau chintă de culoare?

Poker - chintă, culoare sau chintă de culoare

“Conectori în suită” – să zicem 6 de treflă și 7 de treflă – constituie o mână de început mai complexă în poker. Pe de o parte, aceste două cărți vă oferă numeroase posibilități de a obţine o mână uriașă mai târziu - fie o chintă, o culoare sau o monstruoasă chintă de culoare. Dar care sunt șansele reale ca acest lucru să se întâmple, dacă mai sunt încă cinci cărți de arătat pe masă?

Cotele sunt mai slabe decât credeţi, acesta fiind motivul pentru care experții în poker recomandă, adeseori, precauție atunci când încercaţi să obțineţi o mână din conectori în suită. Presupunând că aveţi cărțile mediane de legătură, precum un 6 și un 7 (cotele de a prinde o chintă sau chintă regală sunt mai slabe cu cărți foarte mari sau foarte mici, deoarece există mai puține căi de a obține mâinile respective cu cărțile rămase în pachet), iată cotele de a finaliza cu adevărat una dintre aceste mâini la flop (primele trei cărți împărțite pe față).

MÂNĂ COTE
Chintă 1.29%
Culoare 0.82%
Chintă culoare 0.02%

Un scenariu mai probabil este că veţi primi două din cele trei cărți de care aveţi nevoie pentru a completa una dintre aceste mâini. Acestea sunt denumite “trageri” iar cotele de a face una dintre aceste mâini la flop arată așa:

MÂNĂ COTE
Chintă 9.06%
Culoare 10.94%
Chintă culoare 0.70%

Acum, care sunt cotele de completare ale tragerilor respective dacă ai patru cărți la o mână (să zicem 5-6-7-8 sau patru trefle neconectate) și încă două cărți de împărțit? (De dragul acestui exemplu presupunem că chintele de culoare sunt deschise la capete).

MÂNA DE COMPLETAT COTE
Chintă 31.45%
Culoare 34.97%
Chintă culoare 8.42%

După cum se poate vedea, după ce ai patru dintre cărțile necesare pentru a face o mână mare, cotele de completare a mâinii se îmbunătățesc mult și poți juca puţin mai agresiv.

Folosiţi probabilitatea în avantajul dumneavoastră

Atunci când jucaţi orice joc de cazinou este important să aveţii măcar cunoștințe elementare despre cotele din spatele oricărei decizii. Este posibil ca anumite alegeri să pară a avea șanse bune, dar să fie, de fapt, mai puțin probabile decât credeţi, în timp ce alte alegeri pot părea improbabile, dar pot avea șanse relativ bune. Fiecare joc din cazinou este o problemă de matematică, așa că data viitoare când vă confruntați cu o mână mare sau un roll tare faceţi niște calcule rapide (sau consultaţi un articol ca acesta) pentru a putea avea cele mai bune șanse de câștig.