În jocurile de cazino există o varietate de sisteme bazate pe matematică care sunt prezentate drept o modalitate sigură de a învinge cazinoul.

Acest lucru este valabil mai ales pentru jocul de ruletă. În timp ce unele sisteme pot fi aplicate în anumite condiții specifice, marea majoritate nu pot fi aplicate pe o perioadă lungă de timp.

Totuși, când acestea sunt prezente, sistemul de ruletă nu funcționează și de obicei jucătorul pierde.

Există totuși o metodă de a învinge ruleta, care poate fi aplicată pe o perioadă lungă de timp și care, atunci când este făcută în mod corect, oferă jucătorului un avantaj. Acest sistem este denumit Kesselgucken.

Kesselgucken este un cuvânt german care se traduce în română ca observațional sau de observație. Este un termen adecvat deoarece ceea ce face jucătorul este să observe factorii care influențează locul unde va ateriza bila și să folosească legile fizicii pentru a prezice locul exact unde se va poziționa. De obicei, în 1/8 dintr-o secțiune a roții de ruletă. Această abordare a fost introdusă de Ed Thorp, când el și laureatul Noble Claude Shannon, au dezvoltat primul calculator portabil din lume, care a fost conceput pentru a prezice unde va ateriza bila de ruletă.

Fizica ruletei are mulți factori care pot fi incluși în calculele mecanicii clasice. Acești factori includ:

  • Punctul de lansare
  • Viteza inițială a mingii
  • Gravitația
  • Viteza inițială a roții
  • Coeficientul de săritură al bilei- de câte ori sare bila înainte de a se opri în dreptul unui număr

Folosind un program de calculator care ține cont de toți acești factori, tot ce trebuiau să facă Thorp și Shannon era să introducă viteza inițială a mingii după o rotire, iar calculatorul urma să se ocupe de restul. Seria de ecuații utilizate necesita un calculator pentru a finaliza calculele înainte ca crupierul să anunțe că „nu se mai acceptă pariuri”. Este de remarcat faptul că atunci când cei doi profesori ai MIT(Massachusetts Institute of Technology) au făcut acest lucru, era permisă utilizarea calculatoarelor în cazinouri. Nu mai suntem atât de norocoși în zilele noastre. Cei doi au făcut sume uriașe de bani folosind acest calculator, iar succesul lor a dus în cele din urmă la interzicerea dispozitivelor computerizate în cazinouri.

Când cazinourile au interzis utilizarea calculatoarelor, jucătorul a trebuit să vină cu modalități noi de a învinge ruleta fără asistența vreunui dispozitiv. Abordarea Kesselgucken a fost rezultatul obținut. Această abordare nu a fost la fel de precisă ca abordarea oferita de cei doi profesori, dar a fost totuși suficient de bună pentru a obține un avantaj real asupra casei.

Folosind calculatorul, locul în care va ateriza bila ar putea fi prezis într-un interval de 5 numere, reprezentând 1/8 din roată. Dacă un jucător ar paria 1 dolar pe 5 numere diferite, cu o precizie de 100%, ar câștiga un profit uluitor de 33 USD pe rotire. Și cifrele devin din ce în ce mai interesante pe măsură ce suma pariată crește. Nivelurile de profit nu sunt atât de mari atunci când utilizați o abordare non-informatică, dar sunt totuși foarte bune. În loc de 5 numere, un jucător crește numărul de intrări la 15, iar la o plată de 36:1 este posibil un profit net de 20 USD pe rotire, cu o rată de succes de 100%. Un profit poate fi realizat cu o rată de succes de până la 35%, deci acesta este un sistem foarte puternic atunci când este executat corespunzător. Să trecem în vedere câteva lucruri de care aveți nevoie pentru a executa acest sistem.

PASUL 1: PUNCTUL DE ELIBERARE

Fiecare crupier de ruletă are propril stil. Modul în care crupierul eliberează bila în roată este determinat de anumite aspecte fizice ale stilului acestuia. Prima parte este reprezentată de locul în care, pe marginea exterioară, dealerul eliberează bila. Un crupier va elibera, de obicei, bila din aceeași poziție de fiecare dată. Această poziție de început este foarte importantă.

PASUL 2: VITEZA INIȚIALĂ A BILEI

Următorul lucru de luat în considerare este viteza inițială cu care bila este eliberată. Când Thorp și Shannon au dezvoltat calculatorul de precizere a locului unde bila va ateriza, jucătorul trebuia să apese pe buton pentru a măsura punctul de plecare și a doua oară atunci când bila făcea o rotație completă la ruletă. Viteza unghiulară inițială a fost apoi utilizată pentru a parcurge toate calculele necesare pentru a prezice punctul de aterizare. Fără calculator, jucătorul are nevoie să observe crupierul câteva ore înainte de a participa la joc și să folosească un cronometru pentru a determina durata unei rotații. Timpii sunt apoi adunați pentru a obține un timp mediu a distanței parcurse. Aproximativ 100 de rotiri ar trebui să fie suficiente pentru o stabili media. Distanța parcursă pentru o rotație este de aproximativ 2 πr, unde π este rotunjit la 3,14 și r este raza roții. Apoi, folosind următoarea ecuație:

Viteza=2πr/timp

viteza inițială a bilei

Ceea ce jucătorul va descoperi după 100 de încercări și 100 de calcule este că viteza este foarte stabilă pentru fiecare crupier in parte.

PASUL 3: GRAVITAȚIA

Știind unde este eliberată bila și care este viteza inițială, jucătorul poate determina unde va intra bila în zona roții unde se află locașurile cu numere. Bila se separă de pista exterioară cu aceeași viteză de fiecare dată. Apoi gravitația preia controlul și bila alunecă pe pista înclinată până când lovește și lovește în zona cu numere.

PASUL 4: VITEZA INIȚIALĂ A ROȚII

Determinarea locului în care bila va intra în zona numerelor ține cont de modul în care bila este aruncată. Cealaltă jumătate este reprezentată de roata ruletei în sine. Roata rămâne în mișcare (sub frecare aproape zero) și se învârte în direcția opusă modului în care bila este rotită. Viteza roții, ca și cea a mingii, este destul de stabilă între dealeri. Această viteză ar trebui să fie măsurată la fel ca viteza inițială a mingii, adică de 100 de ori. La fel ca și calculele pentru determinarea vitezei, media ar trebui luată de asemenea în considerare.

viteza inițială a roții

PASUL 5: COEFICIENTUL DE SĂRITURĂ AL BILEI

Componenta finală este coeficientul de săritură. Acesta se referă la numărul de spații, locașuri cu numere, prin care mingea trece înainte de a se opri. Este cea mai variabilă parte a calculului. Determinarea coeficientului de săritură este mai mult o artă tehnică decât un calcul în sine. La fel cum s-a menționat în pașii anteriori, depinde foarte mult de modul în care crupierii aruncă bila și implică observarea, înregistrarea și calcularea mediei pentru mai multe runde.

REZUMAT

Utilizarea fizicii pentru a învinge ruleta este posibilă, dar, așa cum probabil ai observat în textul de mai sus, este foarte complexă. Este nevoie de multă pregătire și muncă. Prima greșeală a celor mai mulți jucători care încearcă această metodă este că trec direct la măsurătorile unui joc din cazinou și adesea devin frustrați renunțând rapid. Jucătorul trebuie să facă o depunere, pentru a putea practica la ruletă. Prin elaborarea tehnicii acasă, în condiții controlate, ei pot utiliza perfect această tehnică acasă și apoi pot aborda această strategie într-un joc de cazino live.

Utilizarea fizicii în jocul de ruletă este o modalitate provocatoare de a învinge jocul de ruletă. Când sunt utilizate calcule exacte (ce necesită calculatoare) puteți prezice unde va ateriza mingea în aproximativ 5 spații. Aceasta reprezintă un avantaj considerabil. Metoda folosind estimarea este mult mai puțin precisă și jucătorul trebuie să extindă intervalul de numere pariate de la 5 la 15. Iar rata de câștig va fi mai mică decât cea a abordării asistate de calculator. Astfel, putem deduce că, deși posibil, pentru a deveni competent în această metodă este nevoie de foarte multă practică. Înainte de a utiliza această metodă folosind bani reali, jucătorul poate face simulări pentru a se asigura că are toate abilitățile necesare pentru a aplica abordarea bazată pe fizică. Desigur, nu este ușor, dar, ca orice lucru care merită efortul, dacă depui suficient de mult efort, ai șanse mari de a reuși.

Nicholas are o experiență de 17 ani în industria jocurilor de cazino. A fost manager și jucător pentru celebra echipă MIT Blackjack și este un participant obișnuit al Blackjack Ball, o adunare a celor mai buni jucători profesioniști. Este Managing Director la Alea Consulting Group, o companie de top în domeniul consultanței pentru jocuri, ce are ca principal obiectiv economia jocului. Este un contribuitor constant pentru publicații de top precum Forbes și Entrepreneur, dar și pentru alte peste 15 publicații despre jocuri.