Intro

MATEMATICA JOCURILOR

Player imageOportunitatea de a juca un joc de cazino este un produs pe care consumatorul îl cumpără cu dolarul său de joc. Poziția pe care o am eu este că jucătorul vrea să aibă o anumită experiență când se așază la un joc și este dispus să plătească pentru acea experiență în forma inevitabilei părți pe care o ia casa prin avantajul său.

Pentru a înțelege complet produsul pe care îl cumpără jucătorul este necesară o călătorie în matematica jocurilor de cazino. Marketingul trebuie să înțeleagă acest material când dezvoltă strategii eficiente. Fiecare parte a interacțiunii jucătorului cu un joc de cazino are propria sa matematică. Pariurile au “șanse“ ce determină cât să fie plătit jucătorul dacă ar câștiga. Procentajul de câștig al jucătorului se cheamă „frecvența de succes”. „Avantajul casei” este acea parte din pariurile inițiale totale ale jucătorului pe care cazinoul se așteaptă să o păstreze dacă pe termen lung jucătorul folosește strategie perfectă. „Teo” sau „teoreticul” este cantitatea propriu-zisă de bani pe care cazinoul se așteaptă să o câștige de la jucător. „Returul către jucător” măsoară acea parte din pariurile totale ale jucătorului ce se plătesc înapoi jucătorului în timpul jocului de cazino.

Chapter 1

X PENTRU-1, X-LA-1, 1-DIN-X 

Majoritatea pariurilor la jocurile de masă se plătesc în maniera „X la 1”. Ce înseamnă asta este că dacă jucătorul câștigă runda, pariul său este returnat și câștigă o cantitate adițională pentru câștigul său. Dacă jucătorul pierde, atunci pariul său este luat de pe masă.

Spre exemplu, dacă jucătorul pariază pe roșu-7 direct la ruletă atunci este plătit 35 la 1. Dacă pariul său este de 10$, atunci ori câștigă 350$ (35 x 10$) și pariul de 10$ este returnat, sau pierde 10$.

Acest tip de plată este diferit de cel de la sloturi. La sloturi, de fiecare dată când un jucător apasă un buton sau trage de mâner, o sumă este dedusă din bugetul său. Acela este pariul său. Apoi tamburii se rotesc și când se opresc ele este plătit o sumă depinzând ce simboluri apar pe tamburi și cum se potrivesc cu tabelul de câștiguri. Indiferent de care este rezultatul tamburilor, pariul original al jucătorului este pierdut. Așadar sloturile sunt „X pentru 1”

X for 1Majoritatea pariurilor în keno, loterii, sloturi și video poker se plătesc „X pentru 1”. Această confuzie a fost folosită eficient, spre exemplu, în sloturile blackjack. Sloturile blackjack de regulă arată o plată de 2 credite când jucătorul primește un blackjack. Jucătorul astfel știe că blackjack de regulă se plătește 3 la 2, așa că pare o afacere bună. Însă plata aceasta este 2 pentru 1. Astfel, jucătorul renunță la creditul său original și apoi câștigă două credite dacă primește blackjack. Jucătorul câștigă un credit în acest fel. Astfel 2 pentru 1 este același lucru cu 1 la 1,. Puțini ar juca blackjack la masă dacă potențialul câștig ar fi redus la 1 la 1, însă lumea joacă aceste sloturi cu câștig 2 pentru 1.

Pariul progresiv din Carribean Stud este un exemplu de pariu „X pentru 1” într-un joc de masă bine- cunoscut. Pariul jucătorului este colectat de cum este plasat, iar o lumină la masă indică faptul că jucătorul a făcut acest pariu. Un alt pariu „X pentru 1” este jackpotul bad beat din poker. Potul contribuie 1 dolar la fiecare mână către pariul progresiv; acei bani sunt pierduți

Este cutumiar ca pariurile să plătească „X la 1” la un joc de masă; exemplele de pariu „X pentru 1” la jocurile de masă sunt rare (un exemplu aici sunt pariurile hop la jocul de zaruri). Returnează pariul original al jucătorului dacă jucătorul câștigă sau face egal, altfel ia pariul jucătorului. Jocurile de masă și sloturile sunt animale diferite iar cea mai fundamentală diferență este că sloturile plătesc „X pentru 1”

Anumite pariuri la jocurile de masă sunt foarte similare cu sloturile. Spre exemplu pariul Pereche Plus în Pokerul cu trei cărți are un tabel de plăți bazat pe cele trei cărți date jucătorului. În mod uzual se câștigă „1 la 1” pentru o pereche, „3 la 1” pentru culoare, „6 la 1” pentru chintă, „30 la 1” pentru trei de-un fel și „40 la 1” pentru chintă de culoare. Acest pariu secundar ar putea să fie chiar un slot, deoarece nu necesită strategie, dar apoi ar avea un tabel de câștiguri ce ar arăta cel puțin straniu: „2, 4, 7, 31, 41”.

1 in x

Finalmente, terminologia „1 din X” este folosită în mod comun, dar nu în contextul plăților. Spre exemplu, la zaruri, persoana care aruncă zarurile va nimeri un 7 (pe termen lung) în 1 din 6 aruncări. În ruleta dublu-zero, numărul roșu-7 va apărea (pe termen lung) la 1 din 38 de jocuri. Jucătorul primește blackjack (pe termen lung) aproximativ la 1 din 21 de mâini. Terminologia „1 din 21” nu are nimic de-a face cu cât de mult plătește un joc pentru un pariu câștigător. Este folosit pentru a descrie rata la care se petrec anumite lucruri la o masă de joc.

Și-a obținut doctoratul în matematică în 1983, la Universitatea din Arizona. A fost profesor de matematică și de informatică. Dr. Eliot Jacobson s-a retras de la Acamedie în 2009.