Cum sa joci zaruri cu carti atunci când nu ai zaruri sau în zone în care jocurile cu zaruri nu sunt permise. A oferi jucătorilor ceea ce-și doresc în materie de jocuri face parte din afacerea operatorilor de cazinouri, iar mulți jucători au spus clar că vor zaruri. Prin anii 1940 și '50, Craps (Zaruri) a fost cel mai popular joc de masă din cazinourile din Statele Unite, înainte de a fi depășit de blackjack, undeva în anii 1960.

Dar unele jurisdicții nu permit jocurile cu zaruri, California fiind cel mai bun exemplu în acest sens. Ce poate să facă un operator în acest caz?

În California și unele cazinouri native americane din alte state, o soluție a fost Card Craps, în care cărțile de joc iau locul zarurilor. Înlocuirea zarurilor este destul de neobișnuită în cazinourile online, unde sunt folosite imagini cu zaruri sau, ocazional, videoclipuri în flux cu mâini jucate live.

Cărțile

Transformarea jocului Craps într-un format cu cărți necesită unele ajustări. Un dealer prezintă o mână din două cărți în loc de un trăgător care aruncă două zaruri. Pentru a imita zarurile cu șase fețe, sunt folosite doar șase numere din pachetul de cărți: A, 2, 3, 4, 5 și 6.

Craps cu cărți poate fi jucat cu doar două astfel de pachete de șase cărți. Pentru a face acest lucru, fiecare pachet este amestecat separat. De obicei, se folosesc 2 seturi de 6 cărți care au un model diferit pe spate, astfel încât dealerul să știe care cărți sunt împreună.

Cu această metodă, există o șansă din 6 ca orice număr din fiecare pachet să fie distribuit. Acest lucru este la fel cu șansa 1:6 ca orice număr să apară pe fiecare zar în zarurile tradiționale.

Astfel, cotele de la cele două cărți sunt la fel cu cele de la cele două zaruri. Pariurile și câștigurile disponibile pot fi aceleași când joci Craps cu cărți ca și în cazul în care folosești zaruri.

Pachete multiple

Unele cazinouri folosesc chiar mai multe cărți de joc, cu mai multe pachete amestecate împreună. O metodă obișnuită este să folosești pachete de 24 de cărți, cu fiecare dintre cărți (A, 2, 3, 4, 5, 6) din cele 4 suite treflă, romb, inimă roșie și frunză.

Pentru a aproxima cel mai bine șansele oferite de jocul de zaruri tradițional, trebuie folosite mai multe pachete. Acest lucru se datorează efectului eliminării din joc a fiecărei cărți împărțite.

Cu zaruri, dacă primul zar aterizează pe un 4, șansa ca al doilea zar să cadă apoi pe un 4 este de 1:6. Dacă sunt folosite cărți și este în joc doar un pachet unic de 24 de cărți, dacă prima carte este un 4, mai rămân trei de 4 în restul de 23 de cărți. Asta face ca șansa de a extrage un al doilea 4 să fie de doar 1:7,67, ceea ce înseamnă că un 8 "hard" format din 4-4 ar apărea mai rar în Card Craps decât în cazul zarurilor tradiționale.

Pentru ajustare, sunt folosite mai multe pachete. Dacă sunt folosite 6 pachete, există un total de 264 de cărți, cu 44 din fiecare denominație. Apoi, dacă un 4 este împărțit ca prima carte, șansa ca a doua carte să fie 4 este de 43 din 263, sau 1:6,12, mult mai aproape de șansele 1:6 cu un al doilea zar.

Cazinourile pot varia numărul pachetelor pe care le folosesc, dar șase pachete și 264 de cărți oferă o bună aproximare a jocului de zaruri, cu unele destul de mici diferențe în cote și câștiguri.

Cum se joacă Card Craps - Gameplay

Ca și în cazul jocului de zaruri obișnuit, o masă specială este marcată cu pariurile disponibile, inclusiv Pass, Don't Pass, Come, Don't Come, numerele de puncte pentru pariuri plasate, The Field, Hardways, Any Craps sau Any Seven.

Jucătorii pot face pariuri Pass, Don't Pass, Come, Don't Come punând jetoanele în zonele desemnate. Ei pot, de asemenea, să pună jetoane în spatele acestor pariuri.

Pentru cotele Come, Don't Come și pentru toate celelalte pariuri, jucătorii trebuie să pună jetoanele dorite și să spună dealerului ce pariuri doresc să facă.

Cum sa joci zaruri cu carti - masa de Craps

Pariurile

Pariurile single-hand (o singură mână) - echivalentul Card Craps pentru o singură aruncare cu zaruri - sunt simple, indiferent de format. Dacă pariezi pe oricare 7, câștigi dacă cele două cărți sau zaruri însumează 7 și pierzi la orice alt total. Dacă pariezi pe orice Craps, câștigi dacă cele două cărți totalizează 2, 3 sau 12 și pierzi la oricare altă sumă.

Plătești un preț mare pentru pariurile single-hand, fiind ușor de urmărit. Marja Casei este mai mare decât la pariurile mai complicate care necesită mai multe mâini pentru a fi decise.

În jocurile Card Craps care folosesc două pachete de șase cărți amestecate separat, avantajul Casei este de 13,89 la sută pe 2 sau 12, cu un profit de 30-1 pentru câștigători; 11,11 la sută pe 3 sau 11, cu plată 15-1; 11,11 la sută la any craps, unde câștigi pe 2, 3 sau 12 și care plătește 15-1, și 16,67 la sută la orice 7, care plătește 4-1.

Pariul one hand cu cel mai mic avantaj al Casei este the field. Câștigi bani chiar și dacă mâna este 3, 4, 9, 10 sau 11. Câștigi și cu 2 sau 12. Plata minimă este 2-1, iar multe cazinouri plătesc la 3-1 pentru unul dintre aceste numere. Avantajul Casei este de 5,56% dacă 2 și 12 plătesc ambele 2-1, sau un 2,78% mai jucabil dacă un 2 sau 12 plătește 3-1.

Dar cele mai mici avantaje ale Casei vin pe pariurile care necesită mai multe mâini pentru a fi decise. Să vedem cum funcționează unele dintre cele mai frecvente astfel de pariuri. Pentru o privire completă asupra modului în care funcționează pariurile și cotele la Craps cu zaruri sau metoda pachetelor separate la Card Craps, consultă "Ghidul de strategie Ultimate Craps" de la 888casino.

Pass

Fă un pariu înainte ca o secvență să înceapă cu un Comeout. Dacă dealerul prezintă un total 7 sau 11 din două cărți la Comeout, câștigi, dar dacă mâna este 2, 3 sau 12, pierzi. Dacă rezultatul este orice alt număr, acesta devine the Point - punctul.

Odată stabilit un punct, câștigi doar atunci când dealerul repetă acel total cu o mână ulterioară înainte de a da un 7. Dacă un 7 vine primul, pierzi. Niciun alt total nu contează. Dacă punctul este 9 și următoarele mâini sunt 11, 8, 2, 5 și așa mai departe, pariul tău rămâne în acțiune până când fie câștigi cu un 9, fie pierzi cu un 7. La câștig toți cei care au pariat primesc dublul mizei (2-1).

Come

Lucrurile merg aici la fel ca și la pariurile Pass, cu excepția faptului că secvența de pariere începe la orice mână, nu doar la Comeout. Mâna de după ce plasezi pariul devine echivalentul comeout-ului pentru pariul come și de acolo acțiunea se desfășoară la fel ca la pariul Pass. Și aici se câștigă even-money (2-1).

Don't Pass

Acest tip de pariu este aproape opusul pariului Pass, cu excepția cazului în care nu câștigi pe 12. În schimb, la un 12 faci Push și-ți primești banii înapoi. În caz contrar, este partea inversă a pariurilor Pass. La comeout, câștigi pe 2 sau 3 și pierzi pe 7 sau 11. Odată ce un punct este stabilit, câștigi dacă apare primul 7 și pierzi dacă numărul punctului se repetă. Premiul pentru toți câștigătorii este 2-1 (even money).

Don't Come

Aproape opus pariului Come, este similar cu Don't Pass, cu excepția faptului că poți face cu orice mână, nu doar pe mâna care ar fi o ieșire pentru Pass sau Don't Pass. Recompensa pentru toți câștigătorii este 2-1.

Free Odds

Puteți plasa pariuri Pass sau Come cu cote gratuite după ce se stabilește un punct. Pentru câștigători, pariul este plătit la cote adevărate, deci 6 și 8 plătesc 6-5, 5 și 9 plătesc 3-2 iar 4 și 10 plătesc 2-1.

În California, unele cazinouri permit cote de până la 5x, ceea ce înseamnă că poți să pariezi cu cote de până la cinci ori pariul tău Come sau Pass. Menținerea unor pariuri scăzute Pass sau Come și salvarea unei părți mai mari din pariul Free Odds reduce avantajul general al Casei.

Lay Odds

Poți să susții pariurile Don't Pass și Don't Come prin cote după ce un punct este stabilit. Trebuie să vizezi cotele reale ale Casei, astfel încât câștigurile sunt 5-6 pe 6 sau 8, 2-3 pe 5 sau 9 și 1-2 pe 4 sau 10. Nu există avantaj al Casei atunci când stabilești cote.

Plusul în stabilirea cotelor vine atunci când păstrezi la un nivel scăzut pariurile Don't Pass și Don't Come pentru a economisi bani pentru cote. Apoi, pariezi cel mai puțin pe comeout atunci când ai doar trei moduri de a câștiga (un mod de a face 2, două moduri de a face 3) și opt moduri de a pierde (șase moduri de a face 7, două moduri de a face 11). Pariurile tale mai mari trebuie făcute după ce există un punct, atunci când jucătorii nu câștigă mai des decât pierd.

Plasarea pariurilor

Poți paria pe 4, 5, 6, 8, 9 sau 10. Dacă numărul tău este împărțit înainte de 7, câștigi. Dacă 7 vine primul, pierzi. Recompensele sunt 7-6 pe 6 sau 8, 7-5 pe 5 sau 9 sau 9-5 pe 4 sau 10.

Diferențe când pachetele sunt amestecate împreună

După cum am menționat mai devreme, efectul eliminării cărților modifică șansele atunci când toate cărțile sunt amestecate împreună în loc să fie împărțite din pachete separate.

Pe site-ul wizardofodds.com, Michael Shackelford calcula că într-un joc Card Craps cu 264 de cărți amestecate împreună, avantajul Casei la pariurile Pass este de 1,36% în loc de 1,41 folosind două zaruri sau două pachete de șase cărți amestecate separat. Marja pentru Don't Pass este de 1,37 la sută în loc de 1,36 la sută.

Iată o listă a pariurilor majore multi-hand (multi-roll) cu plățile lor, marja Casei cu 264 de cărți și marja Casei fie cu două zaruri, fie cu două pachete separate de șase cărți.

Tip de pariu Plată Marja casei, 264 de cărți Marja casei, 2 zaruri sau 2 pachete de 6 cărți
Pass sau Come 1-1 1.36% 1.41%
Don't pass sau don't come 1-1 1.37% 1.36%
Odds 4 sau 10 2-1 0.51% 0
Odds 5 sau 9 3-2 0 0
Odds 6 sau 8 6-5 0.25% 0
Lay odds 4 sau 10 1-2 -0.25 0
Lay odds 5 sau 9 2-3 0 0
Lay odds 6 sau 8 5-6 -0.21% 0
Place 4 sau 10 9-5 7.14% 6.67%
Place 5 sau 9 7-5 4% 4%
Place 6 sau 8 7-6 1.76% 1.52%

Reține că obții o ofertă puțin mai bună la Pass sau Come cu 264 de cărți amestecate împreună decât cu două zaruri sau două pachete de șase cărți, dar avantajul Casei este mult mai mare la Don't Pass și Don't Come și la pariuri pe 4 sau 10 și 6 sau 8.

În jocurile de zaruri standard, cotele gratuite nu oferă avantaj Casei, dar acolo Casa are un avantaj pe 4 sau 10 ori 6 sau 8 în metoda cu 264 de cărți. Există un compromis cu cotele. Semnul minus pe 4 sau 10 și 6 sau 8 semnifică un dezavantaj al Casei. Jucătorul are un avantaj în stabilirea cotelor pe acele numere, deși trebuie totuși să înfrunți avantajul Casei la Don't Pass și Don't Come pentru a obține acel deal.

Concluzie

Card Craps nu îți poate oferi senzația autentică de a arunca singuri zarurile, dar imită îndeaproape șansele și jocul real. În jurisdicțiile în care jocurile cu zaruri nu sunt licențiate, este o soluție destul de ok pentru jucătorii pasionați de Craps.

Citește mai multe ponturi pentru jocul de zaruri pe blogul 888casino pentru a afla mai multe despre acest joc plin de adrenalină!

De aproape 25 de ani, John Grochowski e unul dintre cei mai prolifici scriitori de jocuri din Statele Unite. Între primii 11 experți din lume  în jocurile  de noroc , GamblingSites l-a fost clasat pe locul nouă, iar cartea lui “Video Poker Answer Book” a fost clasata pe locul opt în topul celor mai bune cărți de jocuri de noroc din toate timpurile.